Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

3ο ΜΕΡΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ’ ΣΕΛ. 195-201


Ο ΕΝΟΙΚΟΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ


Μια άλλη άποψη της εμπειρίας στο Σκορπιό μπορεί να καλυφθεί από δύο λέξεις:

  • ανακεφαλαίωση και

  • αναπροσανατολισμός.

Στο Σκορπιό οι δύο πιο απόκρυφοι παράγοντες αναδύονται από το παρελθόν κι αρχίζουν να απορροφούν την προσοχή του μαθητή.


Ο ένας είναι η μνήμη και ο άλλος είναι σαν αποτέλεσμα της μνήμης ο Ένοικος στο Κατώφλι.


Η μνήμη με την έννοια που περιλαμβάνεται εδώ, δεν είναι απλά μια ικανότητα του νου, όπως τόσο συχνά υποτίθεται, αλλά είναι ουσιαστικά μια δημιουργική δύναμη.


Είναι βασικά μια όψη της σκέψης και – σε συνδυασμό με τη φαντασία – είναι ένας δημιουργικός πράκτορας επειδή, όπως ξέρετε καλά, οι σκέψεις είναι πράγματα.


  • Από τα αρχαία βάθη της μνήμης

  • από ένα βαθιά ριζωμένο παρελθόν που ανακαλείται οριστικά και

  • απ’ το φυλετικό κι ατομικό υποσυνείδητο (ή τα θεμελιωμένα κι εδραιωμένα αποθέματα σκέψης κι επιθυμιών, κληρονομημένα και έμφυτα)

    αναδύεται από τις περασμένες ατομικές ζωές κι εμπειρία εκείνο:

  • που είναι το άθροισμα όλων των ενστικτωδών αντιδράσεων

  • όλων των κληρονομημένων γοητειών και

  • όλων των φάσεων των εσφαλμένων νοητικών στάσεων·

    σ’ αυτές (καθώς συνιστούν ένα συγχωνευμένο σύνολο) δίνουμε το όνομα του Ενοίκου στο Κατώφλι.

    Αυτός ο Ένοικος

    είναι το άθροισμα όλων των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας

    που δεν έχουν ακόμη κατακτηθεί και υποταχθεί

    και τα οποία πρέπει τελικά να υπερνικηθούν πριν μπορέσει να ληφθεί μύηση.


Κάθε ζωή βλέπει να γίνεται κάποια πρόοδος·

κάποιες ατέλειες της προσωπικότητας εξομαλύνονται

κι επιτυγχάνεται κάποια πραγματική πρόοδος.


Αλλά τα μη κατακτηθέντα υπολείμματα και

οι αρχαίες ενοχές είναι πολυάριθμες και εξαιρετικά δυναμικές και

    όταν η ψυχική επαφή εδραιωθεί επαρκώς

    έρχεται μια ζωή στην οποία

    η πολύ αναπτυγμένη και ισχυρή προσωπικότητα

    γίνεται η ίδια ο Ένοικος στο Κατώφλι.


Τότε ο Άγγελος της Παρουσίας και ο Ένοικος στέκουν αντιμέτωποι και πρέπει κάτι να γίνει.


Τελικά το φως του προσωπικού εαυτού σβήνει και μειώνεται στη λάμψη της δόξας που εκπορεύεται από τον Άγγελο.


Τότε η μεγαλύτερη δόξα εξαλείφει τη μικρότερη.


Όμως αυτό είναι δυνατό μόνο όταν

  • η προσωπικότητα έρχεται διακαώς σε σχέση με τον Άγγελο

  • αναγνωρίζει τον εαυτό της σαν τον Ένοικο και

  • σαν μαθητής αρχίζει τη μάχη μεταξύ των ζευγών των αντιθέτων και μπαίνει στις δοκιμασίες του Σκορπιού.

    Αυτές οι εξετάσεις και δοκιμασίες είναι πάντα αυτοεισαγόμενες· ο μαθητής βάζει τον εαυτό του στο θετικό ή ρυθμιστικό περιβάλλον όπου οι δοκιμασίες και η πειθαρχία είναι αναπόφευκτες και αναπότρεπτες.

    Όταν ο νους φτάσει σε ένα σχετικά υψηλό στάδιο ανάπτυξης

    εφελκύεται η όψη της μνήμης με ένα νέο και συνειδητό τρόπο

  • και τότε κάθε λανθάνουσα προδιάθεση

  • κάθε φυλετικό κι εθνικό ένστικτο

  • κάθε μη κατακτηθείσα κατάσταση και

  • κάθε κυρίαρχο σφάλμα

    ανυψώνεται στην επιφάνεια της συνείδησης και τότε – αρχίζει η μάχη.


Όμως ο βασικός τόνος του Σκορπιού είναι Θρίαμβος.


Αυτή είναι η κύρια έκφρασή του στο φυσικό πεδίο.

Σαν αποτέλεσμα της μάχης και της νίκης ο όλος θείος άνθρωπος – που δεν εκφράζεται ακόμη τέλεια, αν μπορώ να διατυπώσω έτσι την κατάσταση – αγκυροβολεί στο φυσικό πεδίο με τέτοια ακρίβεια και καθαρότητα ώστε δε διαφεύγει απ’ τα συμπεράσματα του περιβάλλοντος της οικογένειας, των φίλων και της ομάδας του μαθητή ότι είναι μαθητής.


Απ’ αυτή τη σκοπιά παρακαλουθείται σχολαστικά· μαθαίνει την έννοια της λέξης “παράδειγμα”· διαπομπεύεται απ’ όσους παρατηρούν και τώρα γίνονται τα πρώτα συνειδητά στάδια προς την ομαδική επίγνωση και την ομαδική ανταπόκριση συν την ομαδική υπηρεσία.


Αυτό είναι το αποτέλεσμα και η ανταμοιβή της εμπειρίας στο Σκορπιό.


Σ’ αυτό το ζώδιο ο άσωτος υιός συνέρχεται κι έχοντας φάει τα ξυλοκέρατα της ζωής κι έχοντας εξαντλήσει τα αποθέματα της εγκόσμιας επιθυμίας και φιλοδοξίας – λέει: “Αναστάς πορεύσομαι προς τον Πατέρα μου”.


Υπάρχουν δύο τέτοιες μείζονες κρίσεις στη ζωή του ζηλωτή:


  1. Όταν ο νοήμων άνθρωπος του κόσμου συνέρχεται και αναπροσανατολίζεται τότε στην ψυχή και τις απαιτήσεις της. Αυτό οδηγεί στις δοκιμασίες του Σκορπιού.

  1. Όταν ο μυημένος του τρίτου βαθμού – σε μια ανώτερη στροφή του σπειροειδούς – αναπροσανατολίζεται στην Ενάδα και περνά από πιο λεπτοφυείς δοκιμασίες για ορισμένες απροσδιόριστες και πνευματικές αναγνωρίσεις. Πάνω σ’ αυτές δε χρειάζεται να επεκταθούμε.


ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ


Υπάρχουν λίγα που μπορώ να προσθέσω σε σχέση με το γεγονός ότι ο Σκορπιός βρίσκεται σ’ έναν από τους τέσσερις βραχίονες του Σταθερού Σταυρού.

Μελετώντας τα προηγούμενα ζώδια, καλύφθηκαν ήδη πολλά για το Σταθερό Σταυρό και δε χρειάζεται να επαναλάβω εδώ τις πληροφορίες.


Η επιθυμία στον Ταύρο γίνεται πνευματική έφεση στο Σκορπιό.

Το σκοτάδι της εμπειρίας στο Σκορπιό γίνεται φώτιση στον Ταύρο, γιατί δεν πρέπει ποτέ να λησμονείται ότι όσον αφορά τα ζεύγη των αντιθέτων, κερδίζουν και ωφελούνται αμοιβαία, γιατί υπάρχει μια άμεση γραμμή δύναμης κι επαφής μεταξύ των δύο. Είναι ένα γεγονός που σπάνια αναγνωρίζεται.



ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΖΩΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΚΟΡΠΙΟΥ


Φτάνουμε πλέον στην εξέταση των Κυβερνητών που διέπουν το ζώδιο του Σκορπιού.

Η επιρροή τους είναι δυναμική στη ζωή του μέσου ή υπανάπτυκτου ανθρώπου ο οποίος ανταποκρίνεται πιο εύκολα στις πλανητικές επιδράσεις στους δώδεκα οίκους του ωροσκοπίου της προσωπικότητάς του απ’ ό,τι ο πιο προχωρημένος άνθρωπος που περιέρχεται υπό την άμεση επιρροή των ζωδίων.

Μέσω αυτών των Κυβερνητών δύο ακτίνες έρχονται σε μια δυναμική ελέγχουσα θέση στο Σκορπιό:

  • είναι η έκτη Ακτίνα της Αφοσίωσης και

  • η τέταρτη Ακτίνα της Αρμονίας μέσω Διαμάχης,

    όπου η τελευταία έχει μια ιδιάζουσα σχέση με τον τρόπο της ανθρώπινης ανάπτυξης και η πρώτη με τις μεθόδους της Ιχθυακής εποχής που μόλις παρέρχεται.


Ο Άρης και ο Ερμής ελέγχουν κι ο Άρης είναι ιδιαίτερα ενεργός, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Άρης είναι ο ορθόδοξος πλανήτης που ελέγχει την προσωπικότητα στο Σκορπιό κι επίσης ο εσωτερικός πλανήτης που ρυθμίζει την ανέλιξη του μαθητή.


Ο ΑΡΗΣ


Ο Άρης είναι ο κυρίαρχος παράγοντας στις δοκιμασίες και τις εξετάσεις του μαθητή πριν την εμπειρία στον Τοξότη και τη μύηση στον Aιγόκερω κι αυτό για τους εξής λόγους:


Πρώτο, ο Άρης είναι σαφώς ο πλανήτης που κυβερνά κι ελέγχει το φυσικό φορέα.

Ο Άρης εμφανίζεται πρώτα απ’ όλα σαν ο ορθόδοξος κυβερνήτης του Κριού, του ζωδίου στο οποίο γίνεται η πρώτη κίνηση που φέρνει αντικειμενική εκδήλωση ή φυσική ενσάρκωση.

Στο Σκορπιό το αποτέλεσμα όλων των μαχών που διεξήχθησαν στη διάρκεια του φαινομενικά ατέλειωτου προσκυνήματος γύρω από το ζωδιακό ή τον τροχό της ζωής, φτάνει σε ένα σημείο κορύφωσης πάλι μέσω της δραστηριότητας του Άρη που δεν εμφανίζεται ενεργά στα ενδιάμεσα ζώδια μεταξύ Κριού και Σκορπιού όσον αφορά τον αντεστραμμένο τροχό.


Ο μαθητής πρέπει να επιδείξει τώρα τη δύναμη, το χαρακτήρα και την ποιότητα που ανέλιξε και ανέπτυξε μέσα του κατά τη διάρκεια του μακρού προσκυνήματός του.

Ξεκίνησε στον Κριό με τον Άρη να κυβερνά κι άρχισε ο μεγάλος πόλεμος ανάμεσα στις δυαδικότητες που κυβερνούν τον άνθρωπο.


Έτσι τα ζεύγη των αντιθέτων έρχονται σε σχέση μεταξύ τους.

Στο Σκορπιό με τον ίδιο πλανήτη να κυβερνά την ενδότερη ζωή του, ο πόλεμος συνεχίζεται και σ’ αυτή την περίπτωση ο Άρης δεν κυβερνά μόνο το φυσικό σώμα, αλλά ολόκληρο το μορφικό φορέα τον οποίο αποκαλούμε προσωπικότητα στους τρεις κόσμους.

Όλες οι όψεις της κατώτερης φύσης περιλαμβάνονται σ’ αυτή την κρίση, γιατί ο Άρης είναι ο εσωτερικός κυβερνήτης στο Σκορπιό και οι εφαρμοζόμενες δοκιμασίες περιλαμβάνουν τη μορφική φύση – χονδροειδή και λεπτοφυή, ολοκληρωμένη και δυναμική.



Συνεπώς ο Άρης κυβερνά τον Κριό απ’ την ορθόδοξη σκοπιά και το Σκορπιό εσωτερικά, ενώ δεν εμφανίζεται ξανά στη ζωή του ατόμου εκτός αν το άτομο αυτό ανταποκρίνεται στο μαζικό κραδασμό του Τοξότη όπου ο Άρης εμφανίζεται να κυβερνά την έκτη Δημιουργική Ιεραρχία, τους σεληνιακούς κυρίους της μορφικής φύσης, οι οποίοι πρέπει τελικά να θυσιαστούν στην ανώτερη πνευματική όψη και να περιέλθουν υπό τον έλεγχο του ηλιακού Αγγέλου.

Επομένως το αποτέλεσμα του Άρη είναι κυρίως μαζικό κι έχει ομαδικές συνέπειες, προκαλώντας μεγάλες μάχες αλλά οδηγώντας τελικά σε μεγάλη αποκάλυψη.


Στον Κριό είναι η τελική αποκάλυψη της φύσης της γνώσης και του σκοπού της ενσάρκωσης· στο Σκορπιό είναι η αποκάλυψη του οράματος της απελευθέρωσης και της υπηρεσίας· στον Τοξότη είναι η αποκάλυψη του σκοπού του ψυχικού ελέγχου στα κατώτερα βασίλεια της φύσης μέσω του ανθρώπινου κέντρου ενέργειας.

Δεν πρέπει συνεπώς να λησμονείται ότι ο Άρης εδραιώνει σχέσεις μεταξύ των αντιθέτων και είναι ένας ευεργετικός κι όχι κακοποιός παράγοντας, όπως τόσο συχνά υποτίθεται.


Όταν φτάσουμε στη μελέτη των Ιεραρχιών και της σχέσης τους με τα ζώδια, θα διευκρινισθούν ορισμένα σημεία που προς το παρόν είναι ασαφή. Θα το κάνουμε όταν ασχοληθούμε με το τελευταίο σημείο μας σ’ αυτό το τμήμα για την αστρολογία και τις ακτίνες.

Τότε θα βρούμε ότι ο Σκορπιός κυβερνά και διέπει την τέταρτη Δημιουργική Ιεραρχία, την ανθρώπινη από τη σκοπιά της ψυχής κι όχι από τη σκοπιά της κατώτερης φύσης. Η τελική πάλη στο Σκορπιό λαμβάνει χώρα μόνο όταν προσεγγισθεί στο Ζυγό το σημείο ισορροπίας μεταξύ ψυχής και σώματος και στο Σκορπιό επιβάλλεται η υπεροχή της πνευματικής ενέργειας στις κατώτερες προσωπικές δυνάμεις.


Ο Σκορπιός κυβερνά “τους μυημένους”, που είναι το αληθινό εσωτερικό όνομα του ανθρώπου και δια του ιεραρχικού πλανητικού του κυβερνήτη αποκαλύπτονται οι Υιοί του Νου, οι Αγγελιαφόροι της Θεότητας, αλλά η αποκάλυψη επέρχεται μέσω του Άρη και της Αρειανής δραστηριότητας.


Δεύτερο, ο Άρης σχετίζεται στενά με το σεξ το οποίο είναι μια όψη των ζευγών των αντιθέτων και το αποτέλεσμά του είναι επίσης να ζωογονήσει οριστικά τη ροή του αίματος· ζωογονεί, εξαγνίζει και διεγείρει όλες τις όψεις και τους οργανισμούς στο σώμα μέσω της ροής του αίματος.

Θα σας είναι λοιπόν φανερό πώς οι δοκιμασίες στο Σκορπιό και η δραστηριότητα του Άρη είναι δυναμικές ώστε να εγείρουν ολόκληρη την κατώτερη φύση και να προκαλέσουν την τελική της εξέγερση και την τελευταία, ας πούμε, αντίσταση της προσωπικότητας ενάντια στην ψυχή.

Ο Άρης είναι αυτός που φέρνει τον παγκόσμιο Αρζούνα σε ενεργό μάχη. Τότε εμπλέκεται ο όλος άνθρωπος και η “έριδα των φύλων” ανάγεται στην ανώτατη όψη της μέσω της μάχης μεταξύ της πολύ αναπτυγμένης προσωπικότητας ή μορφικής φύσης και της ψυχής που ζητά να είναι ο υπέρτατος παράγοντας ελέγχου.


Όπως ξέρετε, το χρώμα που αποδίδεται στον Άρη είναι το ερυθρό κι αυτή είναι μια αντιστοιχία με το χρώμα της αιμάτινης ροής, απ’ όπου και η σχέση του Άρη με το πάθος, με την οργή και την αίσθηση της γενικής αντίθεσης.

Η αίσθηση της δυαδικότητας είναι εξαιρετικά ισχυρή. Απ’ όπου επίσης και η αναγκαιότητα να παρασυρθεί στη διαμάχη ολόκληρη η ζωή του ανθρώπου (γιατί μ’ αυτή την έννοια το αίμα είναι ζωή) χωρίς να μείνει καμιά πλευρά της ανθρώπινης φύσης ανεπηρέαστη· απ’ όπου πάλι και η ανάγκη για το μαθητή να ανυψώσει τη φυσική του φύση, τη συναισθηματική ή επιθυμητική του φύση και τις νοητικές του διαδικασίες στον ουρανό.

Αυτό συμβαίνει σαν αποτέλεσμα της υπερνίκησης του “όφεως του κακού” της μορφικής φύσης με τις προσταγές και τις απαιτήσεις της, από τον “όφι της σοφίας”, που είναι το εσωτερικό όνομα το οποίο δίνεται συχνά στην ψυχή.


ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΚΟΡΠΙΟΥ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ


Όσον αφορά τη συμβολική σχέση ανάμεσα στον Άρη και το αίμα, που προκαλεί την επακόλουθη διαμάχη μεταξύ ζωής και θανάτου, γιατί ο Σκορπιός είναι ένα απ’ τα ζώδια του θανάτου, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο Χριστιανισμός κυβερνάται απ’ τον Άρη.


Τείνουμε ν’ αναγνωρίζουμε με ευκολία ότι η έκτη ακτίνα που εργάζεται μέσω του Άρη, κυβερνά το Χριστιανισμό. Είναι μια θρησκεία αφοσίωσης, φανατισμού, μεγάλου θάρρους, ιδεαλισμού, πνευματικής έμφασης στο άτομο και την αξία και το πρόβλημά του, διαμάχης και θανάτου.


Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μας είναι οικεία στην παρουσίαση της Χριστιανικής θεολογίας.

Είναι όμως κατεξοχήν μια θρησκεία που κήρυξε ένα σκληρό και συχνά παράλογο πόλεμο ενάντια στο σεξ και τις επιπτώσεις του.

Έδωσε έμφαση σε μια μαχητική αγαμία, μαχητική όσον αφορά στις γυναίκες και τα δικαιώματα και τη φύση τους· θεώρησε τη σεξουαλική σχέση σαν ένα από τα πρώτιστα κακά στον κόσμο κι έδωσε έμφαση στην απαραβίαστη φύση των γαμήλιων δεσμών όταν εγκριθούν από την Εκκλησία.

Όλα αυτά ήταν αποτέλεσμα της ευεργετικής ή κακοποιού συνέπειας της κρούσης της έκτης ακτινικής δύναμης πάνω στη μορφική φύση.


Ωστόσο δόθηκε ελάχιστη έμφαση στην επιρροή του Άρη στο Χριστιανισμό, η οποία τον έκανε μια σαφώς μαχητική θρησκεία, συχνά σκληρή και σαδιστική, όπως μαρτυρούν οι φόνοι και τα βασανιστήρια που έγιναν στο όνομα του Χριστού ο οποίος ήταν ο εξέχων Αντιπρόσωπος της αγάπης του Θεού.


Σε ολόκληρη τη διδασκαλία της Χριστιανικής θεολογίας το ζήτημα του αίματος τρέχει ακατάπαυστα και η πηγή της σωτηρίας βρίσκεται στη σχέση αίματος κι όχι στη ζωική όψη την οποία συγκαλύπτει και συμβολίζει το αίμα.

Η πίστη ενός σταυρωμένου και νεκρού Χριστού κυβερνά το Χριστιανισμό κι όχι εκείνη του εγερθέντος Διδασκάλου. Ένας απ’ τους λόγους αυτής της διαστρέβλωσης της αλήθειας ήταν ότι ο Απ. Παύλος, ο μεγάλος αυτός μυημένος, πριν λάβει την τρίτη μύηση που την πήρε τον καιρό που δρούσε όπως εξιστορείται στις Πράξεις των Αποστόλων, ήταν δυναμικά υπό Αρειανή επιρροή και είχε γεννηθεί στο Σκορπιό· μια μελέτη του ωροσκοπίου του θα το έδειχνε, αν ήσασταν σε θέση να μελετήσετε όπως εμείς που συνδεόμαστε με την Ιεραρχία.

Ήταν αυτός που έδωσε την κλίση του Σκορπιού-Άρη στην ερμηνεία και την έκθεση της Χριστιανικής διδασκαλίας και εξέτρεψε την ενέργειά της σε αγωγούς διδασκαλίας στους οποίους ο Ιδρυτής της δεν είχε καμιά πρόθεση.


Τέτοιο είναι συχνά το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων καλοπροαίρετων μαθητών στο έργο που αναλαμβάνουν να προωθήσουν, όταν εκείνος που εγκαινίασε κάποιο έργο για την Ιεραρχία περνά στην άλλη πλευρά με το θάνατο ή εγκαταλείπει το έργο του για ν’ αναλάβει άλλα καθήκοντα.


  • Το θέμα του αίματος και

  • το θέμα του θανάτου

  • της οδύνης και της φρικτής δοκιμασίας του μαθητή

  • η αξία της ατομικής διαμάχης και

  • η συνείδηση της δυστυχίας της ύπαρξης

    οφείλονται βασικά στις συνδυασμένες επιδράσεις του Σκορπιού και του Άρη που κυβέρνησαν το Χριστιανισμό για τόσο πολύ και οι οποίες μόνο τώρα αρχίζουν να χάνουν κάπως την επιρροή τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου